Un fel de film prost, cu buget redus
Fie ca ne referim la un
reprezentant sau dealer al vreunui brand, mai mult sau mai putin cunoscut, la un
reseller, la un magazin de profil - fizic sau virtual - ori la vreo firma de
instalatii, in 99,9% din cazuri vorbim despre comercianti, nicidecum despre
specialisti in sisteme de incalzire prin pardoseala.
Acestia, oricat ar vrea sa
para, nu sunt altceva decat ceea ce sunt. Au fost invatati ori s-au adaptat
singuri sa raspunda automat la orice solicitare, raportandu-se la ceea ce au, exclusiv, in magazin si in depozit. Niciodata, acestia nu iti vor spune - daca ar
sti - ca ceea ce ar putea sa iti ofere este de calitate slaba, ori ca nu ar avea
performantele scontate, insa sunt in stare sa laude un produs mediocru,
doar-doar o sa te determine sa il cumperi.
Daca au cumva doua produse cu aceeasi
denumire generica, producatori diferiti, cel mai ieftin nicidecum nu este mai
slab, ci de fapt este "la fel”, doar difera pretul.
Daca vrei sa stii cum poti evita inca din start problemele la incalzirea prin pardoseala, citeste acest articol
Exista o categorie de vanzatori,
care daca au in depozit doua modele GPA(Grup de Pompare si Amestec) diferite, doua tipuri de tevi, doua
tipuri de ansambluri distribuitor-colector (s.a.), fii sigur ca iti vor
recomanda si oferta pe cele mai ieftine, chiar daca sunt mai slabe. Fiindca,
negustorii stiu din experienta ca o oferta cu pret mai mic este mai degraba
acceptata de catre un potential client, comparativ cu una ce are pret mai mare,
chiar daca aceasta din urma ar contine componente mai bune. Este de ajuns ca
vanzatorul sa spuna formula magica „sunt la fel, doar difera pretul”, fiindca
astfel in capul potentialului client, neantrenat cu asemenea practici si
obiceiuri negustoresti, intra in rol declickul automat „cumpara!”.
Daca le dai exemplu doua
ansambluri GPA, ce le-ar avea un tert vanzator concurent, rugandu-i sa aleaga
in locul tau pe cel ce cred ei a fi cel mai bun, fii sigur ca iti vor prezenta
un al treilea model GPA, despre care iti vor spune ca il au ei la vanzare si
este "cel mai cel” dintre toate. Chiar daca este de fapt o porcarie. Sau,
in cel mai fericit caz vor spune despre acesta, bineinteles, ca este „la fel”.
Eventual, vor afirma ca al lor are si pret mai mic. Sau mai mare, fiindca pana la urma "este mai bun". Dupa caz. Oricum, ce-ar oferi, tot in clasa
inferioara ramane.
Pentru ei, orice teava pentru
incalzirea prin pardoseala este tot teava pentru incalzirea prin pardoseala,
orice model sau tip GPA este... GPA. Punct.
Acestia nu stiu sa faca distinctia
tehnica intre ele. Decat poate pe departe, spre foarte departe. Nici nu sunt
prea interesati sa invete sa faca diferenta. Insa, vor sti sa hiperboleze
calitatea si asa zisele performante, ofertandu-ti cu multa gratie o
configuratie de incalzire prin pardoseala, insiruind niste componente, coduri
de produs si preturi. Ametindu-te.
De asemenea, nu vor sti sa
iti faca o corecta dimensionare a sistemului de incalzire prin pardoseala, nu
stiu sa realizeze un calcul specific corect. Insa vor sti sa iti vanda
bazaconii, transformandu-si pravalia intr-o gogoserie.
Daca mai apoi, faci achizitia
si realizezi ca ceea ce ai cumparat nu se ridica la nivelul asteptarilor tale
si nici pomeneala a fi conforme cu promisiunilor verbale ale vanzatorului, fii
sigur ca nu ai nicio scuza. Tu ai ales, nu ti s-a bagat mana in buzunar.
Vanzatorii care mai cunosc
cat de cat faptul ca un produs este mai bun decat altul cu aceeasi denumire
generica, de obicei nu isi baga pielea in saramura ca sa recunoasca acest
aspect, deoarece, potentialul client poate solicita informatii suplimentare,
calcule, detalii si comparatii tehnice, iar in acest mod, vanzatorii vor fi
clar depasiti de situatie, nestiind ce sa raspunda, astfel incat sa isi sustina
onorabil punctul de vedere si recomandarea. Asa ca, mai degraba adopta o pozitie
si o tactica pasiva.
Precum Bula, in bancul in care
ar vrea sa il incinereze pe taica-su` cand a murit, afland ca acest lucru are un
cost foarte mare, a ales sa il „perpeleasca” un pic, de atatia bani cati avea prin
buzunar, asa si vanzatorii, nu vor pune accent pe calitate, performante si
rezultate, ci isi vor adapta oferta in functie de cati bani ai in portofel,
fiindca stiu ca acesta este criteriul de baza pe plai mioritic, in majoritatea
cazurilor, astfel incat vor face in asa fel incat sa se adapteze bugetului tau,
folosind sintagma „sunt la fel, doar difera pretul”, chiar daca stiu foarte bine vorba "cati bani dai, atat face". Si-o stii si tu. Doar ca o ignori.
Fii sigur ca altceva decat sa vanda nu
ii intereseaza. Fara scrupule. Ca si calaii de odinioara. Taiau scafarlia si
gata.
Pax vobiscum!
Unii vanzatori au echipe
proprii de executie a manoperei, care, deja stiu sa puna in opera orice
instalatie se vinde, oricat de pocnitoare ar fi. Astfel, la nivel
subliminal, orice client intelege astfel ca i se ofera un produs bun, stralucit, daca
vanzatorul mai ofera si montaj. Inseamna, dom`le ca treaba e buna, garantat,
functioneaza, lumea multumita...
Insa, cel mai adesea este vorba de simple simboluri. Forme fara fond.
Doar ca aceste lucruri le descoperi tarziu. Mult prea tarziu.
Alti vanzatori, ca sa evite cat
se poate de elegant sa-si puna cenusa in cap, pot sa iti recomande echipe terte
cu care sa colaborezi privind executia. Aceste echipe de executanti pe care
le-ar recomanda, nu sunt nimic altceva decat niste clienti fideli de-ai
vanzatorului, care par executanti buni in ochii acestuia, de vreme ce cumpara
cu ritmicitate componente si materiale dedicate incalzirii prin pardoseala, pe
care, este de presupus ca le revand clientilor carora le efectueaza si
montajele. Si, cum acestia cumpara si tot cumpara, s-ar presupune ca fac o
treaba buna, si-atunci se creeaza un anumit tip de incredere biunivoca, pe
modelul: Daca astia cumpara de la mine si pun in opera la atatea persoane,
inseamna ca stiu sa monteze ce eu le vand, iar daca mai vin si mai cumpara in
continuare, luna de luna, an de an, inseamna ca fac o treaba excelenta, iar clientii
lor sunt multumiti. Altfel, daca nu s-ar pricepe la incalzirea prin pardoseala,
ar avea reclamatii de la clienti nemultumiti si n-ar mai veni sa cumpere de la
mine. Inseamna ca sigur le vand produse de calitate, iar ei sunt maestri in a
le pune in opera, asa ca ii recomand pentru executia manoperei.
Poate fi asa, dar mult mai
degraba este vorba despre o exagerare ce se ceeaza artificial in mintea vanzatorului.
Ce, din pacate, la fel de artificial va patrunde si in mintea ta.
Multe as mai avea
de spus si adaugat referitor la vanzatori, asupra carora voi reveni si in alte
articole complementare, iar despre mesterii si meseriasii ce ii puteti gasi "pe piata" o sa mai discutam intr-un articol viitor.
Daca vrei sa stii daca iti trebuie filtrul antimagnetita la incalzirea prin pardoseala, vezi acest articol
In curand o sa ne vedem aici, ajutandu-te cu mult mai multe informatii
In curand o sa ne vedem aici, ajutandu-te cu mult mai multe informatii
Comentarii
Trimiteți un comentariu